نِرسِ نارِس

ای کسانی که وارد می شوید؛ دست از هر امیدی بشویید.

بدون توضیح....

آخرین مطالب

نِرسِ نارِس

ای کسانی که وارد می شوید؛ دست از هر امیدی بشویید.





کیش و مات

جمعه, ۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۰۶:۵۹ ب.ظ

بیخیال!

یعنی میخواید بگید تاحالا به این فکر نکردید که چجوری خیر مطلق میتونه شر مطلقو خلق کنه؟

موافقین ۱ مخالفین ۲ ۰۲/۰۴/۳۰
میا***

نظرات  (۵)

شر مطلق داریم؟ شاید ضعف ماست که شر رو تعریف کرده.

پاسخ:
آیا شیطان شر نسبیه؟ ضعف ما نسبت به شر مطلق، شر نسبی رو تعریف میکنه به نظرم. 

خیر و شر تو زندگی، ملموسه؛ ولی شیطان یعنی چی؟ میتونید تاثیرگذاریش رو نشون بدید؟ (کاری به مباحث اعتقادی و دینی نداشته باشیم)

پاسخ:
اون ک تاثیری نداره(من توی نظر قبلی یه جوری گفتم به نظر میاد که همه تاثیر اونه) و همش اراده و انتخاب آدمیزاده، بحث من بیشتر اینه که هیچ دوگانه خیر و شری وجود نداره، یک منشا هست. من بیشتر یک سری سوال های اساسی و بحران اساسی اعتقادی رو که خودم رسیدم بهش با عقل امروز خودم، طبق دو دو تا چارتای امروز خودم، مطرح کردم.
جوابم کامل نیست فعلا نخونیدش چون حوصله تایپ ندارم
خب الان اومدم جوابمو کامل کنم باید بگم هیچ چیز کاملش نمیکنه، چون چیزی ب ذهنم نمیاد ک بنویسم. 

تمایل ذهنی انسان به دسته بندیهای دوگانه ‌ست. معانی و مفاهیم دوگانه، دور و برمون پره: اهورامزدا و اهریمن؛ nature و culture ؛ مقدس و نامقدس؛ سعد و نحس؛  روشن و تاریک..

ولی نگاه توحیدی همه چیز رو از یک نقطه شروع میکنه که بنظر نگاه بهتریه.

پاسخ:
خب توحید یعنی یکتایی خداوند، بحث منم دوگانگی نیست من مستقیما معتقدم خود خداوند دو تا بعد داره بعد خیر و بعد شر(من کاملا ب توحید معتقدم) و معتقدم هیچ شری وجود ندارد مگر از جانب خداوند و خداوند ذاتا خیر و ذاتا شر هست. نمیدونم تونستم خوب توضیح بدم یا نه؟ 

مطلب خوبیه

سوال جالبیه و به نظرم خیلی خوبه بالاخره یکیو پیدا کردم که مثل خودم راجب این جور چیزا فکر میکنه خوب راستش من تا حدودی به جوابش رسیدم

ولی یکم با حوصله باید بخونی

خوب اول مراجعه میکنیم به قران خدا خودش راجب خودش گفته که نوره خدا نور اسمان ها و زمینه

نور چیه یه منبع روشن پس اگه ما بدی رو تاریک وخوبی رو نور در نظر بگیریم ایا این درسته که هر لامپی یه وجه تاریک داره نه قطعا نه پس تاریکی چیه؟

جوابش سادس تاریکی در اصل نبودن نوره

پس به نظر من خدا یه وجه تاریک و روشن نداره خدا نوره خیر مطلق پس شر مطلق چیه سادس نبودن هیچ اثری از اون نور خدا شیطان رو شر مطلق خلق نکرده شیطان 1000 سال عبادت کرده بود و حق انتخاب داشت نور یا نبود نور که خوب متاسفانه بد انتخاب کرد و خودشو کشوند تو تاریکی

امیدوارم جواب خوب و قانع کننده ای باشه

پاسخ:
جواب خوب ولی ناقصیه.
خدا در همه چیز هست. مفهوم خلا در ذهن انسان نمیگنجه ولی طبق همون قران قاعدتا خدا در خلا هست. در فقدان نور اولین چیزی ک باید باشد خداست وگرنه اصل وجود خدا نفی میشه. وجود خدارو شما نمیتوانی منحصر کنی. نمیشود جایی باشد که خالق نباشد. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی